Sebring Twisters voor mijn VStrom 1000?

alles over geluid...
Plaats reactie
Lucien

Sebring Twisters voor mijn VStrom 1000?

Bericht door Lucien »

Hallo allemaal.

Ik rij sinds april een DL1000GT, en met veel plezier. Ik heb haar nieuw gekocht en heb er inmiddels 11000km op staan.

Tijd dus om eens rond te gaan kijken wat er allemaal voor leuks op de markt is voor het personaliseren van mijn BABE.

Het eerste wat ik wil gaan doen zijn de uitlaten vervangen. Maar ik wil wel graag carbon-look pijpen hebben (mijn fiets is helemaal zwart, dus dat is wel zo mooi). Nu zag ik dat de Sebring Twisters in carbon verkrijgbaar zijn en geschikt zijn voor de DL1000. Maar weet iemand of dat een beetje goede uitlaten zijn?

Verder zag ik dat ze met en zonder katalysator verkrijgbaar zijn, en dat scheelt nogal wat geld. Maar ik neem toch aan dat ik ze MET moet kopen? Of is dat niet nodig :?: En wat is dan het verschil?

Alvast bedankt,
Lucien.
Erik Hofstee

Bericht door Erik Hofstee »

hooi

sebring is gewoon een zeer goede uitlaat...heb ze zelf ook op mijn Africa twin gehad.

en nee je hoeft niet met katalysator te nemen. Die "met"is meer voor de duitsers omdat die van hun regelmatig gekeurd worden, en als ie origineel met katalysator was moet volgens mij de vervanger die ook hebben.
Bandit

Bericht door Bandit »

Ik weet natuurlijk niet hoe het met "carbon-look"is maar mij hebben ze in iedergeval gewaarschuwd voor carbon op de twee cilinder, de temperatuur zou (zou knap hoog zijn) deze kunnen laten verbranden.
Zelf daarom gekozen voor de Laser dual tone, die kunnen er best mee door in titanium uitvoering :D

8)
Strommax

Bericht door Strommax »

Klopt! Carbon niet goed voor 2 cylinders :?
Erik Hofstee

Bericht door Erik Hofstee »

en hoe zit het dan met al die Terningoni's op al die ducati's? weet iemand dat dan?
Boris

Bericht door Boris »

Zat ik ook al aan te denken. In het WSB bv. rijdt Ducati ook gewoon met carbon uitlaten, dus of men gebruikt veelal crap carbon op straatuitlaten of men is niet zo geinteresseerd in levensduur.
Ik heb wel verhalen gelezen op fora van mensen wiens carbon uitlaat aan het desintegreren was/is.
Erik Hofstee

Bericht door Erik Hofstee »

ik vind persoonlijk aluminium of titaan of roestvrij-staal toch mooier.....
Boris

Bericht door Boris »

Precies.
Carbon is goed om potloden mee te maken :)
Lucien

Carbon

Bericht door Lucien »

Haha,

Nu wil het toeval dat ik 10 jaar lang tekenaar van beroep ben geweest. Vandaar waarschijnlijk mijn hang naar CARBON :D :D :D

Lucien
Plaats reactie