Pagina 1 van 1

Zo veel extra vermogen door MIVV uitlaat?

Geplaatst: zo 09-11-2014, 16:50
door Fulco
Ik zag een stukje op de site van motoplus.
Er staat echter geen grafiek bij. Heeft iemand hier al ervaring mee en is dit mogelijk zo veel extra vermogen :?:

"De Italiaanse uitlatenfabrikant MIVV heeft een aftermarketset uitgebracht voor de nieuwe DL V-STROM 1000. Buiten de esthetische voordelen claimen de Italianen een aanzienlijke vermogens- en koppelwinst voor hun Speed Edge en Oval dempers:

De Speed Edge moet bij 3,600 tpm: +13.8 pk en and +17.2 Nm geven.
De OVAL, moet bij 3,500 tpm goed zijn voor: +12.3 HP en +15.4 Nm."

Groetjes Fulco
(die nog steeds niet zeker weet of hij een V strom 1000 gaat kopen)

Re: Zo veel extra vermogen door MIVV uitlaat?

Geplaatst: zo 09-11-2014, 18:09
door Eikie
Zien is geloven. 14% vermogenswinst door alleen een andere trombone lijkt mij iets teveel van het goede.

Re: Zo veel extra vermogen door MIVV uitlaat?

Geplaatst: zo 09-11-2014, 18:47
door Kristof
Das vrij veel.. eerst zien dan geloven ;-)
Zou dat bij een 650 ook zo zijn ? ;-)

Re: Zo veel extra vermogen door MIVV uitlaat?

Geplaatst: zo 09-11-2014, 19:02
door RedStrom
Beetje pit kan geen kwaad.
S042_OVAL_dynochart.pdf
De Mivv Oval uitlaat dyno.
S042_SPEED_EDGE_dynochart.pdf
Idem voor Speed Edge uitlaat.

Beoordeel zelf. In de grafiek lijkt het mee te vallen. Ik dacht dat de Strom 100 pk en 100 Nm had.
Bij BMW is het wel zo opgegeven vermogen een minimum is dat altijd gehaald wordt.
Maar of Mivv dit goed heeft?

De waarden in een tabel.
Knipsel.JPG

Re: Zo veel extra vermogen door MIVV uitlaat?

Geplaatst: zo 09-11-2014, 19:33
door Iron Horse
Ik geloof er niks van. Het zijn Italianen en die weten erg goed te overdrijven als het specificaties betreft. Ik ken het van de mobiele kachels, daar klopt echt werkelijk niets van de op papier staande specificaties en de in de praktijk gemeten waarden. Kan zomaar 25% minder zijn dan ze opgeven.

Re: Zo veel extra vermogen door MIVV uitlaat?

Geplaatst: zo 09-11-2014, 21:10
door Daniel
Lijkt me erg sterk dat het vermogen zo toe neemt.
Daar is wel wat meer voor nodig.
Bijvoorbeeld verandering van inspuiting hardware matig

Re: Zo veel extra vermogen door MIVV uitlaat?

Geplaatst: di 11-11-2014, 13:31
door Leon
Heb in de afgelopen jaren diverse testen van het Duitse blad Motorad gezien mbt originele en aftermarket pijpen voor diverse motoren.
Verschillen zijn altijd minimaal.
Minder gewicht? Absoluut! (mijn Akrapovic+tussenpijp= 1.6kilo, origineel = 5.9)
Looks? Kwestie van smaak.

Maar FORS meer vermogen? nee.

Re: Zo veel extra vermogen door MIVV uitlaat?

Geplaatst: di 11-11-2014, 15:03
door Rene
RedStrom schreef:Beetje pit kan geen kwaad.


De waarden in een tabel.
Ik zie grafieken, en een tabel die op geen enkele manier in die grafieken te passen is.. Bovendien geeft de tabel een vermogenswinst bij een laag toerental ipv het max. koppel of PK toerental.
Snap er niets van.. (overkomt me wel meer :o) )

Feit is dat tegenwoordig de fabrikanten het inlaat en uitlaattraject vrij precies berekenen, en dat daar zonder hevige nokkenas / flow / ECU etc. modificaties niet veel te verbeteren valt.

Soms, heel soms, krijg je met een aftermarket uitlaat een beetje meer top end, ten koste van midrange.

..maar het kan natuurlijk wel mooier (sneller) *klinken* :mrgreen:

Re: Zo veel extra vermogen door MIVV uitlaat?

Geplaatst: ma 17-11-2014, 22:48
door Roncor
Leuke prijs

Re: Zo veel extra vermogen door MIVV uitlaat?

Geplaatst: di 06-01-2015, 10:54
door Irmscher
Die vermogenswinst geloof ik ook niet, maar het geluid van de MIVV is wel heerlijk! Op mijn K5 1000 zitten 2 ovale MIVV dempers en het geluid met DB killers is niet te hard maar wel lekker donker en aanwezig.

Re: Zo veel extra vermogen door MIVV uitlaat?

Geplaatst: wo 11-02-2015, 23:12
door Roncor
Ik heb net bij Bolski een mivv ovale carbon demper besteld s042. Lec. Lang getwijfeld maar ik vind hem wel mooi.

Re: Zo veel extra vermogen door MIVV uitlaat?

Geplaatst: vr 13-02-2015, 09:50
door Eikie
Na het plaatsen van een vervangingsdemper is het verstandig om de motor deugdelijk af te laten stellen. Liefst mbv een vermogensbank bij een garage met verstand van Suzuki motoren.

Vaak lijkt het door het geluid van de demper sneller te gaan dan het in werkelijkheid is.

Het extra vermogen en koppel wat door de fabrikant beloofd wordt, wordt zelden of nooit behaald.
Loop bij gelegenheid eens binnen bij Sven z'n vriend in Gendringen, Mile Pajic. Daar hoor je wel welke demper al dan niet geschikt is voor je brommert. Natuurlijk is het geluid en de looks een hot item. Extra vermogen vaak een bijzaak. Zolang je maar geen vermogen inlevert. Dat is eeuwig zonde.

Re: Zo veel extra vermogen door MIVV uitlaat?

Geplaatst: za 14-02-2015, 02:02
door Spurm
:o)

Re: Zo veel extra vermogen door MIVV uitlaat?

Geplaatst: za 14-02-2015, 12:41
door Roncor
Alleen een einddemper vervangen kan nooit veel winst geven. Wil je echt Pk' s gaan winnen moet je de hele lucht/brandstof lijn gaan aanpassen. Dus beginnen bij het luchtfilter, en dan verder. Dan is het verstandig om alles op nieuw af te stellen. Maar daar doe ik het niet voor, ik vind de originele demper wat te lomp.
Mocht ik toch het idee hebben koppel of vermogen kwijt te zijn dan gaan we maar eens op bezoek bij de dealer.

Re: Zo veel extra vermogen door MIVV uitlaat?

Geplaatst: ma 16-02-2015, 08:57
door Eikie
Akrapovic en Remus geven een klein positief extra vermogen mits goed afgesteld.

Re: Zo veel extra vermogen door MIVV uitlaat?

Geplaatst: ma 16-02-2015, 11:32
door Leon
MI NI MAAL 100PK meer!!!!


[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=OJjtZ-DXhSk[/youtube]


:worship:

Re: Zo veel extra vermogen door MIVV uitlaat?

Geplaatst: ma 16-02-2015, 17:17
door Roncor
Shit, te vroeg besteld. Deze is veel extremer. LOL

Re: Zo veel extra vermogen door MIVV uitlaat?

Geplaatst: do 12-03-2015, 21:25
door Roncor
Afbeelding
Vanmorgen gemonteerd.
Eerst met db-killer erin, daarna zonder getest. Db-killer ligt nu onder het zadel mocht ik er problemen mee krijgen.:twisted:
Ben er helemaal blij mee:):)

Re: Zo veel extra vermogen door MIVV uitlaat?

Geplaatst: do 12-03-2015, 22:05
door Eikie
Ron, is de brommer voor en na montage nog op een dynobank geweest ?
Geeft de Mivv zoveel extra vermogen als ze beloven ?

Re: Zo veel extra vermogen door MIVV uitlaat?

Geplaatst: do 12-03-2015, 22:21
door Motormuus
Damm. Ben Jalours.. en niet alleen op die demper.. Ben bang na een proefrit, eigenaar te zijn van een 1000. Ziet er netjes uit.

Re: Zo veel extra vermogen door MIVV uitlaat?

Geplaatst: vr 13-03-2015, 22:15
door Roncor
Niet op een testbank gehad, denk ook niet dat ik dat ga doen. Nu twee dagen mee gereden en ik heb niet het idee dat het veel meer brengt aan vermogen. Zoek je de grens op is het meestal toch de tc die ingrijpt. Ik heb de tc op stand 1 staan, 2 vind ik wel erg snel ingrijpen en uit wat riskant. Ik denk dat op de weg het verschil in eventueel vermogen nauwelijks meetbaar is. Het aanzicht en geluid geeft voor mij alle voldoening.

Re: Zo veel extra vermogen door MIVV uitlaat?

Geplaatst: za 12-09-2015, 21:17
door B-Strom
Beste Strommers,
Mivv geeft niet op dat het maximum vermogen toeneemt, alleen dat door hun dempers te monteren de vermogens-, c.q. koppelkromme anders gaan lopen. Zo zou het kunnen dat er ergens rond de 3600 omw/min meer vermogen/koppel beschikbaar is, maar dat het maximum vermogen en koppel gelijk blijft of zelfs minder kan zijn dan met een originele uitlaat.
Groet,
B-Strom

Re: Zo veel extra vermogen door MIVV uitlaat?

Geplaatst: za 12-09-2015, 22:19
door Eikie
Met mijn Remus systeem komt het vermogen inderdaad eerder vrij. Topvermogen 3pk extra en 5 Nm meer koppel.
Dat is goed te zien op de uitdraai na de run op de testbank bij Mile Pajic.
Geen schokkend resultaat maar het geluid is zeer verslavend.

Volgens Mile trouwens alleen vermogenswinst te behalen met dempers van Akrapovic en Remus. Ook bij enkele Bos en Takkoni dempers. Over Mivv heb ik hem niets horen vertellen.

Zet de motor eens op de testbank. Eerst met de standaard demper en daarna met de Mivv. Dan weet je het of het gevoel tussen de oren zit of dat het bevestigd wordt. Meten is weten.