Uitlaat met E-keur

alles over geluid...
Plaats reactie
Patrick1965

Uitlaat met E-keur

Bericht door Patrick1965 »

Wie o wie kan mij helpen en mij wegwijs maken in dit oerwoud...
Ik ben op zoek naar een mooie en goed klinkende uitlaat voor m'n 650 L4.
Ik ben verder dik tevreden met m'n Strom maar het geluid kan wel een oppepper gebruiken.
Nou is er genoeg leuks op de markt te krijgen, maar omdat ik ook wel eens in Duitsland kom, is een E-keurmerk wel een must.
En dan wordt de spoeling een stuk dunner :cry:
Bovendien staat lang niet overal beschreven of de desbetreffende uitlaat wel/niet een E-keurmerk heeft :roll:
Ben heel benieuwd naar jullie ervaringen en adviezen!!

Oh ja: zaken als middenbok en bellypan moeten ook gewoon nog kunnen!
Gebruikersavatar
Eikie
EX- V-Strom berijder
Berichten: 7810
Lid geworden op: zo 25-11-2012, 23:12
Mijn motor is een: Honda CRF1000A dè Africa Twin
Woonplaats: Oud Beijerland

Re: Uitlaat met E-keur

Bericht door Eikie »

Al 100x in diverse topics gezet: Mile Pajic in Gendringen.
Die heeft alles wat je wenst in huis. Ook lekkere koffie !
Groeten, René
It was only when I bought a motorbike that I found out that adrenaline is brown.
V-Strom 2011 DL650A GS Honda CRF1000A dè Africa Twin
Patrick1965

Re: Uitlaat met E-keur

Bericht door Patrick1965 »

Ja, zeker aan gedacht. Kan ook niet anders, ik hoor niets dan lof over hem!
Maar Gendringen ligt voor mij niet echt naast de deur, dus wil ik eerst weten wat er zoal mogelijk is....
En dan kan het zomaar zo zijn dat ik er eens een dagje Gendringen van maak...
Gebruikersavatar
Spurm
Berichten: 1521
Lid geworden op: do 19-08-2010, 17:37
Mijn motor is een: Suzuki V-strom DL 650 blauw/zwart
Woonplaats: Winterswijk - Ratum (the behind corner) Achterhoek :)
Contacteer:

Re: Uitlaat met E-keur

Bericht door Spurm »

Denk dat René ook wel met je mee wil rijden :)
Fietsen is gezond! Eet meer fietsen! :p
Gebruikersavatar
Iron Horse
Forum-moderator - Ex DL650 berijder
Berichten: 7543
Lid geworden op: vr 27-08-2004, 13:08
Mijn motor is een: Geen meer.
Woonplaats: Gendringen (Achterhoek)

Re: Uitlaat met E-keur

Bericht door Iron Horse »

Eikie schreef:Al 100x in diverse topics gezet: Mile Pajic in Gendringen.
Die heeft alles wat je wenst in huis. Ook lekkere koffie !
Maar is dit ook een garantie voor een in Duitsland erkend E-keur (ik weet wel E=Europees, maar gelijktijdig ook weer betrekkelijk) op een gemodificeerde uitlaat op een V-Strom. Duitsers zijn daar heel wat moeilijker in. Niet origineel is al snel twijfel of afkeur, E-keur of niet. Kun je wel aanvechten, maar ja, wil je dat. In Nederland weinig probleem te verwachten als je maar onder de DBa norm blijft.
:-)} Groeten, Rob. :bye:
Quote/citeer teksten alleen als het echt nodig is. Klik om te reageren op Plaats Reactie.

Kijk hier eens voor tips over quoten/citeren, antwoorden.
Gebruikersavatar
Spurm
Berichten: 1521
Lid geworden op: do 19-08-2010, 17:37
Mijn motor is een: Suzuki V-strom DL 650 blauw/zwart
Woonplaats: Winterswijk - Ratum (the behind corner) Achterhoek :)
Contacteer:

Re: Uitlaat met E-keur

Bericht door Spurm »

Ik rij 9 van de 10 keer in Deutschland en ik heb er echt nog nooit problemen mee gehad (altijd zonder Db-killer) en mensen hier die wel eens achter mij hebben gereden weten hoe hard zo'n Bos demper brult :) heb de killer wel voor de zekerheid onder m'n zadel bij me...
Fietsen is gezond! Eet meer fietsen! :p
Gebruikersavatar
Cplegt
DL650 én DL1000 berijder
Berichten: 1388
Lid geworden op: zo 17-04-2011, 18:01
Mijn motor is een: Suzuki V-strom DL1000 & 650
Woonplaats: Enschede

Re: Uitlaat met E-keur

Bericht door Cplegt »

Lekkef off topic, die van Sven is zo luid dat wanneer we samen rijden, en hij gas geeft ik mijn motor niet meer hoor, met mn laser pro duo's met de race insert db killers..
Rij zelf ook veel in duitsland, en nergens last van gehad. Ook niet in Oostenrijk of Zwitserland.
Gr. Chiel
Gebruikersavatar
Iron Horse
Forum-moderator - Ex DL650 berijder
Berichten: 7543
Lid geworden op: vr 27-08-2004, 13:08
Mijn motor is een: Geen meer.
Woonplaats: Gendringen (Achterhoek)

Re: Uitlaat met E-keur

Bericht door Iron Horse »

Dat is altijd een "gemakkelijke" opmerking. Maar niet als je nooit controle hebt gehad. Daar zit de bottle neck. Zonder controle heeft het altijd "gewerkt".
:-)} Groeten, Rob. :bye:
Quote/citeer teksten alleen als het echt nodig is. Klik om te reageren op Plaats Reactie.

Kijk hier eens voor tips over quoten/citeren, antwoorden.
Gebruikersavatar
Spurm
Berichten: 1521
Lid geworden op: do 19-08-2010, 17:37
Mijn motor is een: Suzuki V-strom DL 650 blauw/zwart
Woonplaats: Winterswijk - Ratum (the behind corner) Achterhoek :)
Contacteer:

Re: Uitlaat met E-keur

Bericht door Spurm »

Heb al eens in Bocholt (D) 4á5 km met een polizei-passat direct achter mij gereden :) maar ik ga weer gigantisch off-topic, je kunt bij Pajic ook je geluid laten meten, mocht je het zeker willen weten :)
Fietsen is gezond! Eet meer fietsen! :p
Gebruikersavatar
Eikie
EX- V-Strom berijder
Berichten: 7810
Lid geworden op: zo 25-11-2012, 23:12
Mijn motor is een: Honda CRF1000A dè Africa Twin
Woonplaats: Oud Beijerland

Re: Uitlaat met E-keur

Bericht door Eikie »

Politie in Duitsland controleert zelden maar als je aangehouden wordt voor een snelheidsovertreding oid dan kijken ze wel naar de uitlaat op de motor. Wanneer er een db-killer aanwezig is en een e-keur aangebracht is op de uitlaat dan voorzie ik voor de uitlaat geen probleem. Die andere overtreding heb je zelf in de hand :oops:
Groeten, René
It was only when I bought a motorbike that I found out that adrenaline is brown.
V-Strom 2011 DL650A GS Honda CRF1000A dè Africa Twin
Patrick1965

Re: Uitlaat met E-keur

Bericht door Patrick1965 »

Nou heren, bedankt voor alle reacties :D
Ik heb ook al contact gehad met pajic, maar wat hij doet is een demper op het bestaande systeem lassen (en dat doet ie goed!). Dan kan die demper wel goedgekeurd zijn maar niet perse goedgekeurd voor jouw type motor....los van het feit dat je dan toch nogal "grijs" bezig bent, vraag ik me af wat m'n garantie dan doet.... :cry: :?:

Heb na uitgebreid overleg met m'n huisdealer toch maar besloten de gok te wagen en hem van Akrapovic een uitlaatsysteem laten bestellen die het hele originele uitlaatsysteem kan vervangen, weliswaar zonder E-keur.
Ook hij schat de kans dat je in Deutschland zomaar wordt aangehouden en gecontroleerd erg klein :?
En zo vaak gaat ik daar nou ook weer niet rijden, en als ik dat wel doe, zal ik me gedragen (lees: niet opvallen)

Nu nog een paar weekjes geduld!
Kristof
DL650 berijder
Berichten: 266
Lid geworden op: vr 13-07-2012, 20:20
Mijn motor is een: Honda Africa Twin

Re: Uitlaat met E-keur

Bericht door Kristof »

Ik ben al een jaar aan het uitkijken naar een ander uitlaatsysteem.
Het probleem is dat ik de originele heel wil houden, dus een slip on valt af :(
Verder zit ik met een middenbok en een carterplaat van SW-Motech, en die gaan niet goed samen met andere systemen.
Mijn voorkeur is Akrapovi, maar heeft geen E-keur :(
Dus...voorlopig nog niets gevonden, behalve die van Shark ( stond in de cataloog van Louis.de) maar die bevalt me zo niet :evil:
Patrick1965

Re: Uitlaat met E-keur

Bericht door Patrick1965 »

Verder zit ik met een middenbok en een carterplaat van SW-Motech, en die gaan niet goed samen met andere systemen.
Ik heb begrepen dat dat wel mogelijk is met het systeem van Akrapovic, want ik zat met hetzelfde. Mijn dealer had dit al eens eerder aan de hand gehad en dit was volgens hem geen probleem.
Maar ja, die E-keur! :evil: Volgens mij zitten velen met hetzelfde dilemma. Dan zou je toch denken dat gerenommeerde merken als Akrapovic het wel de moeite achten zo'n E-keur voor hun systemen te verkrijgen :roll:
Of denk ik nu te simpel :shock:
Gebruikersavatar
Spurm
Berichten: 1521
Lid geworden op: do 19-08-2010, 17:37
Mijn motor is een: Suzuki V-strom DL 650 blauw/zwart
Woonplaats: Winterswijk - Ratum (the behind corner) Achterhoek :)
Contacteer:

Re: Uitlaat met E-keur

Bericht door Spurm »

Nooit last van dilemma's gehad :) ik zag de prijzen op de site van Pajic, ff mailtje gestuurd met, wanneer en hoe laat, zaag erin, en met een compleet "andere" motorfiets naar huis 8)
Maarja dat is natuurlijk voor iedereen anders, ik ga niet rekening houden met "stel dat ik hem wil verkopen" zal de volgende eigenaar de uitlaat wel of niet mooi vinden, ik vind t mooi :)
Fietsen is gezond! Eet meer fietsen! :p
Plaats reactie