Andere einddemper voor >K7 Dl 650 modellen, vraagje

alles over geluid...
Plaats reactie
V-Strom-connection

Andere einddemper voor >K7 Dl 650 modellen, vraagje

Bericht door V-Strom-connection »

Misschien weet iemand het antwoord op mijn volgende vraag. Na alle goede verhalen over Pajic wil ik eindelijk een andere einddemper de strom (Dl 650 K8).
Nu lees ik alleen dat de modellen van na K7 een katalysator positie hebben die het monteren van een einddemper een stuk moeilijker maakt.
De schappelijke prijs maakte pajic interessant (Laser Duo Tech rond de 290eu). Gaat deze vlieger wel of niet op voor een 2008 model?

Gr. Chris
Mathijsvm

Re: Andere einddemper voor >K7 Dl 650 modellen, vraagje

Bericht door Mathijsvm »

Misschien kun je pajic even een mailtje sturen met je vraag. Of bedoelde je iets anders? Ik weet wel dat vanaf k7 je er niet zonder bakken en braden een andere uitlaat op te monteren is of je moet een van voor tot achter nieuwe/tweedehandse uitlaat set gaan(kassa!).
Gebruikersavatar
Eikie
EX- V-Strom berijder
Berichten: 7810
Lid geworden op: zo 25-11-2012, 23:12
Mijn motor is een: Honda CRF1000A dè Africa Twin
Woonplaats: Oud Beijerland

Re: Andere einddemper voor >K7 Dl 650 modellen, vraagje

Bericht door Eikie »

Als de bochten nog goed zijn dan laat Mile Pajic dat gedeelte zitten tot en met de lambda sonde. Daar achter last hij een tussen stuk en hierop de nieuwe demper.

Kijk eens naar de foto's die menno geplaatst heeft in zijn Akrapovic topic.
Groeten, René
It was only when I bought a motorbike that I found out that adrenaline is brown.
V-Strom 2011 DL650A GS Honda CRF1000A dè Africa Twin
Leville

Re: Andere einddemper voor >K7 Dl 650 modellen, vraagje

Bericht door Leville »

Misschien is die pijp bij een L2 en later mooi rond. Bij een K7 tot en met L1 is die pijp rechthoekig/ovaal. Toch niet evident om daar een stuk op te lassen.
Best lambda-sonde overbruggen of een deftige linkpijp laten maken/kopen.

EDIT: Net even de foto's van Menno bekeken. De pijp lijkt gelijkaardig op een L2 en later. Dus het aanlassen moet lukken.
V-Strom-connection

Re: Andere einddemper voor >K7 Dl 650 modellen, vraagje

Bericht door V-Strom-connection »

Kijk, het is mij al een stuk duidelijker. Ik kom bij het zoek naar info over de lambda sensor op het forum nu ook een ander draadje tegen waar een BOS uitlaat onder een K8 is geplaatst. Tezamen met jullie antwoorden zeg ik, moet lukken! Nu nog een keuze tussen BOS en Laser DUO Tech ;). Staat in ieder geval een leuk dagje ri. Gendringen voor de boeg! :-)}
Stan
Berichten: 154
Lid geworden op: di 08-05-2012, 21:41
Mijn motor is een: Suzuki V-strom DL 650A
Woonplaats: Schiedam

Re: Andere einddemper voor >K7 Dl 650 modellen, vraagje

Bericht door Stan »

Ik heb een 2010 model en een andere demper was geen probleem! Ik was voor 190 euro klaar bij Mile voor een gebruikte Laser Duo Tech met Db-killer, incl. montage a 2uur.
Honda NX650 Dominator, Honda XRV750 Africa Twin, Honda CBR1000f, Honda XL1000V Varadero '02, Honda VFR800i, Yamaha TDM900, Honda XL1000V Varadero '03, Suzuki DL650 ABS Adventure '10.
Tepie

Re: Andere einddemper voor >K7 Dl 650 modellen, vraagje

Bericht door Tepie »

Ook ik heb een BOS demper bij Mile laten plaatsen. Hij heeft er een slip-on demper van gemaakt. OOK VAN DE STANDAARDUITLAAT heeft hij voor 50 euri een slip-on gemaakt. Hierdoor kun je kiezen welke uitlaatdemper je bv in Duitsland plaatst. Zijn altijd wat strenger daar. Overigens bij eventuele aankomende APK keuring kun je het origineel met katalysator er gewoon weer opzetten. Perfecte oplossing. O ja ik heb een model 2010 Black Rhino.
Plaats reactie